Takk Fyrir Allt

Har haft en skitbra dag =) Slappade hela förmiddagen, var på promenad med vovven och sedan var jag och kollade på fotboll, IFK-IFE på Gamla Ullevi i Göteborg! Bästa arenana i hela fucking Sverige måste jag säga! Och den här matchen var rent ut sagt underbar! Vilken stämning!!! Tack Änglarna för att ni finns, och faktiskt förgyller dagen för mig =)! Matchen var lite halvt som halvt bra, båda lagen hade några vassa chanser, men i slutändan måste jag nog säga att 1-1 var ett rättvist resultat.
Detta var Ragnar Sigurdssons sista match! Och IFK klacken sjönk "Vi älskar Ragge" genom hela matchen, och efteråt hyllades han! Jag tycker att det här är helt rätt. Han är en fantastisk spelare som har gjort många bra matcher i IFK, och han förtjänar inget mindre än den hyllnig han fick. Satt verkligen med tårfyllda ögon genom hela matchen! För det är vad IFK Göteborg gör med mig! Och det säger en hel del eftersom att jag hejar på Elfsborg. Eller det gör jag utanför Ullevi, kan ju erkänna att varje gång jag går in på Ullevi, Gamla, Nya, vilket som, så undrar jag om jag verkligen borde heja på IFE? Stämningen är så fruktasnvärt bra på Gamla Ullevi, låten de spelar upp, ljudet av hur hela arenan sjunger med, hur alla skriker efternamnen på spelarna i IFK, det är svårt att inte bli tårögd under de här ögonblicken =) I alla fall för en riktig fotbollsfantast,
I alla fall, från den matchen blev Niklas Hult och Tobias Sana utvalda till typ bästa spelare har jag för mig? Hörde att de sa någonting om det i alla fall men om jag ska vara ärlig så lyssnade jag inte så mycket. Men därför bestämde jag mig för att nämna två spelare som  borde hyllas också, för de tyckte jag var fruktansvärt bra.
IFK: Andreas Drugge - Han var inblandad i väldigt mycket i första halvlek, han var på rätt ställe hela tiden, smög förbi IFE backarna och var nog fri framför mål större delen av tiden, tyckte att det var oerhört synd att han inte gjorde nåt mål.
IFE: Niklas Hult - Jag tyckte verkligen att han var bäst på plan, klagade inte på domaren, kämpade sig igenom hela matchen, strongt!

Matchens MISSLYCKANDE:

IFK - Kan inte komma på någonting, därför tar jag upp 2 IFE misslyckande.
IFE
1. Magnus Haglund - Älskade kära människa vad fan tänker du med? Om du ska bråka om någonting med domarna, så ska du bråka om någonting som du har rätt i, som dina egna supportrar kan stå bakom dig med och hålla med om. Men att  bråka med domarna, om en straff som Elfsborg inte alls förtjänade? Det är inte bara löjligt, det är rent ut sagt korkat!!! Jag SKÄMS över att kalla mig själv Elfsborgare på grund av dig!
2. Ante Covic - Inte hela hundra, men det verkar som om han fick ett gult kort. Och han var inte med och spelade! satt på bänken hela tiden. Till det här måste jag bara säga; SLUTA KLAGA FÖR FAN!!! DOMAREN HAR SAGT SITT, SLUTA KÄFTA EMOT!!!!

I alla fall =) Allt som allt, förutom vissa jobbiga människor har det varit en bra match, nu är klockan tio över tre på natten/morgonen och jag ska sova =)
Godnatt!
// Freddie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0