IFK-IFE Match 2

Så!
Var tvungen att skriva om matchen, som även i mitt hem blivit kallad för "Skandal matchen." Och jag är beredd att hålla med mina IFK supportrande familjemedlemmar. Både min brorsa och min farsa är 100% IFK:are medan jag är familjens enda IFE supporter.
Och även om det tar emot måste jag säga att det var ett väldigt orättvist resultat.

För er som inte vet det så vann allstå IFE med 3-2. Och då var flera domslut inte medräknade.
IFE skulle haft 1 rött kort för en väldigt ful armbåge av Augustsson. Den var medveten, han siktade nästan och verkligen tryckte in ansiktet på någon stackars IFK:are. Och domaren gav honom ingenting, inte ens ett gult kort. Det var misstag nr 1.
Andra felet var att IFK skulle haft en straff det sista tkr jag nog då Hannes Stiller blev sparkad i huvudet. Matchen var inte över än, och han borde enligt allt som är moraliskt rättvist fått en straff.

Sedan tyckte min pappa/bror även att David Elms mål inte skulle räknats med och jag kan till och med hålla med om det. Först tyckte jag att han inte använda armen medvetet, men sedan säger han i en intervju att han förde bollen emot sig, och det  tyder på att det var avsiktligt, vilket betyder att det var hands och därmed INTE mål.
Det var en väldigt jobbigt match att se på, och förstår inte hur domaren kunde missa de här sakerna. Förstår att IFK blev arga, för de har de all rätt i världen att bli, den här matchen tycker jag fortfarande att IFE var förtjänade att vinna men inte på det här sättet, med de fula medel som de använde, de är ett för bra lag för att vinna på ett sånt sätt.
I alla fall, nu har jag annat att göra =)
// Freddie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0