Boktips Nummer Två!

Den första boken tipsar Tyra om och den heter Drakväktaren, skriven av Carole Wilkinson.

Boken handlar om Ping som har levt som slavflicka efter att hon blivit såld av sin familj. Hennes uppgifter är att bland annat sköta djuren hos en drakväktare där de två sista kungliga drakarna finns. En dag när den ena draken dött och Ping är ute och går med den sista draken eftersom hon lovat att ta bättre hand om den möter de en drakjägare som får draken att fälla ut sina vingar som Ping innan dess inte visste att den hade och flyga iväg med Ping. Draken tvingar Ping att ta med drakstenen och de färdas därefter mot havet. Drakstenen är väldigt värdefull och de råkar ut för många faror på vägen, bland annat drakjägaren. När stenen blir skadad måste Ping se till att hitta en person som kan hela den igen.
   Boken utspelar sig i Kina en tid före Kristus och det finns två uppföljare på den här :)

Den andra tipsar Freddie om, men hon stack innan hon gav så mycket information om den, så jag tog lite direkt från nätet (A) Boken är i alla fall Twilightsagan - Den officiella illustrerade guiden, av Stephenie Meyer. Här är i alla fall lite kort om den, och trots att jag numer hatar allt som har med Twilight att göra, så känner jag mig sugen på att faktiskt köpa/låna den! :)

Nu kommer den omfattande uppslagsboken om Bella, Edward, Jakob och alla de andra från Stephenie Meyers oförglömliga värld i Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta och Så länge vi båda andas.
   Twilightsagan – Den officiella illustrerade guiden är med nästan 100 färgbilder, exklusivt nytt material, ingående fakta om karaktärerna, släktträd, kartor, omfångsrika korshänvisningar och mycket mer en efterlängtad och oumbärlig uppslagsbok för alla Twilightläsare.
   Vet inte vad ni tycker, men jag tycker den verkar vara värd att i alla fall kolla igenom! :)

     //Freddie & Tyra
              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0